(Ziet u geen menu, klik hier voor de complete website)

Foxen vacantie verhalen

Dit is een vakantie-adres  waar ook foxterriers als gast welkom zijn!

www.le-saut-de-la-bergere.com

Gevalletje herplaatsing

Nadat onze laatste hond zo’n twee jaar geleden was gaan hemelen , besloten wij geen nieuwe hond te nemen. Jack was een heerlijke hond ,bijna niet te evenaren.
Dus gingen we die verre reis maken en zeiden we geregeld tegen elkaar dat het toch wel makkelijk was, geen hond.
Maar het bloed kroop waar het niet gaan kan en vooral ik raakte zo gefocust op honden dat zelfs de armzaligste types mij een ‘ach wat leuk’ ontlokte.
Dus besloten we toch maar weer een hond te nemen.
Onze vorige was een hoogbenige Jack Russel, met een pittig karakter en leek wel wat op een foxterrier dus besloten we daarnaar op zoek te gaan, maar het liefst geen pup, want dat betekende toch wel een half jaar flink aan het werk, alsof je weer een baby hebt.
Er zouden toch wel foxen zijn die naar een ander baasje moesten, omdat bijvoorbeeld hun baas om gezondheids- of andere redenen niet meer voor hun dier konden zorgen.
Dus meldde ik mij aan bij de f.o.f. vorig jaar september en werd in december gebeld, dat er een foxje beschikbaar kwam. Deze hond was samen met haar moeder gered van een malafide handelaar, maar, kon sinds ze loops was geworden niet meer met haar moeder overweg,
De eigenaren hadden van alles geprobeerd, maar er braken steeds onverwacht gevechten uit soms tot bloedens toe.
Wij gingen kijken en vonden Jip een leuke verschijning.Ze was vriendelijk en liet zich meteen aanhalen.Vrij snel hebben we haar meegenomen. Het was wel jammer dat het drie dagen voor de jaarwisseling was. Ze was zo bang voor al dat vuurwerk, dat ze die drie dagen in de bench doorbracht met een lap erover heen, geen makkelijke start.
In de weken daarop merkten wij dat ze heel goed was opgevoed. Ze deed alles volgens het boekje maar ze gaf zich nog niet.
Wel was en is ze lekker eigenwijs en laat ze duidelijk merken welke opdrachten haar voorkeur niet hebben. Bijvoorbeeld het tuigje aandoen vond ze een reden om zich te verstoppen en als je dan naar buiten ging liep ze zo saai mogelijk mee, terwijl ze los als een dolle rondrende. Dat aandoen van het tuigje is inmiddels wel enorm verbeterd
In juni gingen we vier weken naar Noorwegen met de camper en Jip ging natturlijk mee.
Het was allemaal nieuw voor haar en ze was behoorlijk schrikkerig.
Gelukkig hadden we haar vastgezet, zodat ze niet in paniek door de cabine heen kon vliegen of zich verschansen onder het rempedaal want we moesten veel tunnels, veerboten en voorbij razende vrachtauto’s trotseren en Jip vond het allemaal eng.
Maar na een paar weken raakte ze steeds meer door de wol geverfd en het eindigde ermee dat ze heerlijk geklemd tussen een paar kussens lag mee te kijken, los natuurlijk, want een ding is zeker, een fox houdt niet van vastzitten.
Het was zelfs zo erg, dat ze zich ging verstoppen wanneer we de camper reisklaar maakten om verder te gaan.
Ook dat ging over, wij besteedden er zo weinig mogelijk aandacht aan. Wanneer ze merkte dat we aanstalten maakten te vertrekken koos ze eieren voor haar geld. En eenmaal thuis sprong ze in en uit naar believen; het was allemaal een spel.
Ondanks dat ze soms schrikkerig is, kan ze ook behoorlijk stoïcijns zijn en rustig een paar uurtjes alleen in de camper, waar ze heerlijk ging slapen op onze spullen, in plaats van op haar kleedje. En ‘s nachts sloop ze het bed op, om zich te nestelen aan het voeteneind.
De vakantie heeft er wel toe bijgedragen dat het nu echt onze hond is, ondanks dat we haar niet als pup gekregen hebben. Wij kennen haar streken en zij de onze en we hebben geen moment spijt van gehad van deze “adoptie”.
Wij hopen nog lang plezier van elkaar te hebben.
Willemien Gips

Hoi Yvonne,
We zijn weer goed thuisgekomen. Hebben al weer heerlijk in ons eigen bos gewandeld. Ze heeft haar schade weer ingehaald. Nog bedankt voor de gezellige ontvangst! Op de laatste foto zit ze al weer klaar voor het stukje kaas.
Ze slaapt 's nachts weer op haar eigen kussen!! Ja, mijn bed is niet zo breed.

Fenneke op vakantie

Snappen jullie nou ECHT niet wat ik wil?

Laat ons allemaal eens meegenieten van de foxenvakantie-verhalen.!!!

Stuur het foxenvakantie-verhaal met foto's naar: info@foxterriers.nl

Op 16 Augustus 2008  s,avonds  zijn we vetrokken vanuit   Helmond naar onze vakantiebestemming in Italie. We  waren bij  Fussen  in Duitsland op de  bundesstraBe   B 310   en daar is vlakbij de grensovergang naar  Oostenrijk .  Er stond aan de linkerkant van de weg een auto die met groot licht te seinen maar we dachten dus allebei doorrijden want je hoort  zo vaak dat er  vakantiegangers overvallen worden in het buitenland het was donker  s,nachts om vier uur  en omdat het donker was zagen  we dus niet dat er iets op de weg had gelegen  en we kwamen dichterbij toen zagen we dat het bruin van kleur is geweest en toen  hoorde   een  bonk en we hebben met de zijkant van het rechtervoorwiel  iets geraakt maar we weten tot nu nog niet wat het geweest kan zijn . We zijn toen doorgereden en toen kwamen we erachter dat we verkeerd  gereden zijn we zijn gaan draaien  en toen hoorde een raar geluid  aan de voorkant we zijn gestopt en  hebben onze auto van de weg afgereden  en toen zagen we dat het rechtervoorwiel van onze auto kapot was. We hebben de gevaren driehoek  aan de zijkant van de weg gezet  dat andere automobilisten kunnen zien dat er  een pechgeval  was. Toen stopte er een andere auto en die mensen vroegen ons of ze konden helpen . We hadden uitgelegd wat er  gebeurd was en die mensen vertelde  dat we daar de politie moeten bellen dat hebben we gedaan en de Politie was er binnen 10 minuten  en die hebben ons ook geholpen door met de ANWB in Nederland contact op te nemen en uitgelegd waar we ergens stonden .  500 meter verder was de grens van oostenrijk. We zijn binnen anderhalf uur  afgesleept naar de garage de banden waren niet  op voorraad  en moesten besteld  worden  en daarop hebben we onkosten gehad van de hotelovernachting en het eten in Fussen  Duitsland  en  onze is  auto de volgende dag weer gerepareerd  door er nieuwe banden op te leggen zodat we onze reis naar Italie verder  konden  voortzetten . Timmie is ook nog ziek geweest  en we zijn met haar nog naar de dierenarts geweest en deze heeft haar snel beter kunnen maken  . Riny, Annerie, Timmie, Daisy hebben verder nog een hele fijne vakantie gehad  en er heel erg van genoten we kijken er alweer naar uit naar onze volgende vakantie maar dan zonder een pech geval.

Groetjes  Timmie en Daisy

Sjors aan het strand!!!

Doortje in Frankrijk

Timmie en Daisy op vakantie in Oostenrijk 2007

Onze Vakantie samen van Timmie en Daisy ( Moeder en Dochter ).

Wij hebben samen  weer een heerlijke vakantie gehad in Oostenrijk met ons Baasje Riny en Bazinnetje Annerie. En zoals gewoonlijk zijn wij Foxterriers weer in om  volop  streken uit te halen en dingen te doen die we niet mogen doen.  Zoals  op het  bed gaan liggen rollebollen wat al niet mocht van de eigenaresse van de vakantiewoning. Ons bazinnetje had ons wel  10 keer  van het bed afgehaald en we dachten we zijn Foxterriers maar we laten ons niet kennen  ze had haar rug nog niet omgedraaid en we lagen alweer heerlijk  midden in zo,n heerlijk dik dekbed te snurken ! We hebben  ook weer prachtige wandelingen gemaakt met ons Baasje en Bazinnetje en er heel erg van genoten.  Wij tellen er alweer op om samen met hun te genieten van een volgende vakantie maar waar dat is dat moet nog uitgezocht  worden want ons baasje en bazinnetje gaan niet zonder ons op vakantie. En hier zijn een paar foto,s van de mooie omgeving van Oostenrijk waar we geweest zijn aan de Wolfgangsee  in Salzkammergut in Oostenrijk.

Heel veel vakantiegroetjes van de Draadhaar  Foxterriers Timmie en Daisy.

Yvonne,

Een vakantie kiekje.

Thea en Saddle proberen een menhir omver te duwen in Dol de Bretagne.
Hoe het afgelopen is zal ik maar niet vertellen.

Groeten,  Jo

Hier studeer ik voor berggeit.

Onze eerste vakantie samen  van Timmie en Daisy !

Op 23 Juli 2006 zijn wij  Timmie en Daisy vertrokken  voor onze welverdiende vakantie in Nassereith  in Tirol  Oostenrijk .

En voor de verandering hebben wij ons Baasje Riny en Bazinnetje Annerie meegenomen want we vonden toch ook wel dat zij deze vakantie  verdiend hadden.

Ons baasje had de spullen uit de auto gehaald en naar boven gebracht in onze vakantiewoning die we gehuurd hadden  met een heel groot balkon.

Ons bazinnetje had alles op zijn plaats gezet de mand waar we met z,n tweeen in kunnen slapen en rusten en  een bench en ons speelgoed was ook meegegaan zodat we daar ook leuk met elkaar kunnen spelen.

De vakantiewoning was prachtig we hadden ruimte genoeg om ons heerlijk uit te kunnen leven er was een heel groot woonruimte aanwezig en ook een slaapkamer met een balkon deur en in het woongedeelte was ook een balkon deur , dus je snapt wel wat wij Timmie en Daisy samen deden met ons tweetjes holden we dus door de slaapkamer heen over het bed heen en daar liggen rollebollen met elkaar toen door de andere balkon deur weer naar binnen  en zo konden we wel een lange tijd doorgaan , we hadden dus echt plezier voor twee.

We zijn ook wezen wandelen in de bergen en we konden ons dus ook heerlijk uit leven in een bergmeertje en het was heel erg koud water maar dat kon ons niets schelen want we durfden er toch wel in.

En we hebben er heel fijn gewandeld samen. Wij zijn ook heel erg verwend we hebben in Oostenrijk nieuw speelgoed  gekregen .En we zijn in Innsbruck  nog Familie van ons tegen gekomen een draadhaar Foxterrier uit Zwitserland deze was 11 jaar.

De mensen waar wij logeerde waren vriendelijk voor ons en ze knuffelden ons elke dag wel een keer en ze vonden ons hele lieve , vriendelijke en spontane Foxterriers.We hebben samen met Riny ons baasje en Annerie ons Bazinnetje een hele fijne vakantie gehad.

Wij  Timmie en Daisy hebben heel veel bekijks gehad dat er twee draadhaar Foxterriers in Oostenrijk op vakantie waren en er waren heel veel mensen die naar ons keken  en heel vaak

We zijn op 6 Augustus weer terug naar huis gegaan  en toen we in Duitsland een stop maakte voor water te drinken kwamen we weer familie van ons tegen een Draadhaar Foxterrier uit Duitsland.

We zijn ons baasje Riny en bazinntje Annerie heel erg dankbaar dat we een heerlijke Foxenvakantie gehad in Nassereith in Tirol in Oostenrijk.

GROETJES VAN TIMMIE EN DAISY UIT NASSEREITH IN TIROL OOSTENRIJK !

Sir Max in Oostenrijk

Even voorstellen, ik ben Max en ben net 1 jaar geworden. Ik woon met mijn baasjes Henk, Christiaan, Robbert en het vrouwtje Alita in Alphen a.d. Rijn.

Afgelopen juli zijn we met z’n allen naar Oostenrijk op vakantie geweest. De dagen vooraf vertrouwde ik het niet helemaal. Mijn familieleden waren druk met inpakken, troep maken en weer opruimen. Aandacht kreeg ik niet zoveel. Maar slim als ik ben, kreeg ik ineens
last van mijn voorpoot, hinkte rond en alle aandacht was weer voor mij. Achteraf twijfelen mijn baasjes of ik wel echt pijn had, ik laat me daar niet over uit. Het was lang rijden naar Oostenrijk, gelukkig met een tussenstop in Duitsland. Daar heb ik voor het eerst in een hotel geslapen, op mijn eigen kussen. In de auto had ik een eigen stoel dus dat was comfortabel. Soms ging ik uitgebreid voor het raampje zitten en mensen kijken. Die moesten lachen om mij dus werd ik de attractie van de snelweg.

Eenmaal in ons huisje in Oostenrijk, moest ik wel even wennen aan die bergen om mij heen. Het schoot acuut weer in mijn voorpoot (duurde maar een dag, hoor). Geweldig vond ik de bergwandelingen.
Ik werd gepromoveerd tot speurhond dus mocht voorop lopen. Als ik het toch wel wat eng vond, liet ik mijn opperbaas voorop lopen (voor het ene baasje heb ik nou eenmaal meer ontzag als voor de andere). Ik spitste regelmatig mijn oren en ja hoor, ik had weer een stroompje water gehoord. Ik mocht daar dan lekker in staan en drinken. Wat was ik moe na zo’n trip, dan ging ik eerst een poos slapen. We zijn ook naar de Groβ Glockner geweest waar net verse sneeuw was gevallen. Ik ben werkelijk een uur helemaal uit mijn dak gegaan.

Van alles heb ik gedaan, van zitten in de kabelbaan tot ballenjongen tijdens een potje tennis. In restaurants ging ik keurig onder de tafel liggen en kreeg altijd een bakje water van aardige dames die in een vreemde taal tegen mij spraken. Ze vonden me wel leuk, had ik het idee. De laatste dag gingen we forellen vangen, leuk hoor om naar te kijken. Maar even aan de aandacht ontsnapt, zwom ik ineens zelf tussen de forellen, nog veel leuker! Dit was dan mijn reisverslag en ik hoop maar dat mijn baasjes volgend jaar weer iets spannends gaan doen.

Groetjes van Sir Max

*************************************************************

We zijn een weekje weggeweest naar de camping, waar Falcor de beek heeft leren kennen. Zijn gedachte waren : GAAAAAAAAF,
en ook een watervalletje ongeveer 50 cm
Elke ochtend even mijn pootjes en kop inde beek steken.

zwemmen doet hij ook al graag....
Of "gewoon" over de bodem lopen en alleen zijn staart boven water.
Kop ook onder en zoekend naar takjes en zo die op de bodem liggen. Dit duurde
ongeveer 6 tellen. Zag er stom uit alleen die staart boven water (ik probeer een keer een foto te maken die stuur ik dan wel)

groetjes Rob & Marja Hopmans

en natuurlijk ook van  Falcor the horse and foxfriend een pootje en een lik
(wil je weten hoe dat voelt pak een spons  maak die nat en duw die in je gezicht
ongeveer 20 keer. Waar heb ik die vandaan????????).

*******************************************************

Het is al weer even geleden dat je wat van ons gehoord hebt. Momenteel hebben we vakantie en jammer genoeg werkt het weer niet helemaal mee, maar ja het is zo. Als het maar een beetje weer is zitten we op de boot en Spike vindt dat schitterend. Als hij de koelbox te voorschijn ziet komen gaat hij al bij de deur zitten bang om vergeten te worden.

En op het water heeft hij het reuze naar zijn zin, hij mag overal los en zwemt erg veel. Het enige nadeel is dat de kinderen niet ver weg mogen zwemmen van hem want dan wordt hij erg zenuwachtig, meestal zwemt hij ook met ze mee.(en ik mag naderhand het luchtbed weer repareren)
Spike is duidelijk wat volwassener geworden en haalt bepaalde streken niet meer uit en luistert ook beter.
Hij zou van mij wat meer pit mogen hebben maar dat is waarschijnlijk ook gedeeltelijk door ons gekomen.
I
n huis is het een heel fijne hond, hij weet ook precies wat hij mag en waar hij mag komen en waar niet.
Het heeft natuurlijk ook voordelen, hij doet niets tegen andere dieren zelfs niet tegen een egel die bij ons de tuin in liep. Natuurlijk jaagt hij wel eens een kat op, of gromt hij wel eens naar een andere hond maar als de kat stopt of de andere hond terug gromt zijn al zijn heldenaspiraties meteen verdwenen.

groeten Ton

********************************************************

Onze vakantie in Denemarken met de foxen Cleo, Harrowhill en Tooty was echt een foxen vakantie . lekker schommelen wandelen , rennen zwemmen en barbequen.

Een echt foxenvriendelijk vakantie land waar nog rust is en veel vrijheid voor onze foxen Een echte aanrader dus!